Házi praktikák, gyógynövényes tea álmatlanság, alvási nehézségek, alvászavar esetére


Tiszta fej, nyugodt szív!

Rohanó világunkban nehéz ezt a vágyott állapotot elérnünk és fenntartanunk.

Az éjszakai alvás fontossága

Az éjszaka hosszú és fontos időszak szervezetünknek. A testi-lelki regenerálódás, pihenés, feltöltődés ideje ez. A testünk ilyenkor állítja elő az úgynevezett neurotranszmittereket “hírvivő molekulákat”. A neurotranszmitterek ingerületátvivő anyagok. A kémiai szinapszis során az ingerületet neurotranszmitterek közvetítik az idegsejtek között. Ha valami megzavarja ezeknek az agyi kommunikációért felelős vegyi anyagoknak a termelődését vagy normális működését, akkor fáradtság, levertség, tompult, nehézkes gondolkodás, memóriazavar, motiválatlanság, gyenge teljesítőképesség mellett az idegrendszerünk működése sérül és idővel akár kényszeres viselkedészavarok is jelentkezhetnek.


A pihentető alvást, elalvást segítő, támogató étrend

Ha nyugodtabban akarunk aludni, érdemes az alábbiakat étrendünkbe beiktatni:
Hagyma- és retekfélék, frissen reszelt torma, alma (ha sok a gyomorsav vagy székrekedés van, akkor édesebb alma fajtákat, ha hasmenés van vagy kevés a gyomorsav akkor savanykásabb almát). Az idegrendszerre és az alvásra jótékonyan hatnak még: körte, cseresznye, dió, fejes saláta, káposzta, narancs, banán, avokádó és a házi méz (ha sok a gyomorsav: akkor repce, lucerna vagy akácméz), ha gyomorsav probléma nincs, akkor minél sötétebb színű virágméz az üdvös, mert ezeknek a legmagasabb az ásványi anyag és nyomelem tartalma! Fűszerként a konyhában szurokfű (oregánó), bazsalikom vagy kakukkfű javasolt.

Házi praktikák, melyek idegnyugtató hatásúak és ezáltal az altató tea mellett a pihentető és jó alvást is elősegítik

Relaxációs (lazító, lágy) zene, örömet adó rendszeres testmozgás, testet-lelket simogató masszázsok, hideg-meleg vizes váltózuhany alkalmazása, harmatos fűben járás, víztaposás és az érintett számára kellemes illatú, nyugtató hatású illóolajok párologtatása (például: levendulavirág, citromfű).

Fizikai (testi szinten) álmatlanság, alvászavar, alvási problémák esetére érdemes a fenti jó tanácsokat kipróbálni, melyek idegrendszer erősítő, nyugtató, este altató hatásúak és ezáltal elősegíthetik a minőségibb, pihentetőbb alvást, könnyebb elalvást.

 

Alvást segítő gyógynövényes teakeverékünk “Álomtárs teakeverék”

Az Álomtárs gyógynövényes tea összetevői: orbáncfű, galagonya virágos hajtásvég, levendulavirág, apróbojtorján (párlófű) és citromfű.
E tea a pihe-puha párnák hűséges társa. A tea javasolt: alvási nehézségekre, alvászavarra, pánikbetegségre, depresszióra, fóbiákra, természetes nyugtatásra, nyugtató tea, relax tea, altató tea, szenvedélybetegségek, szívnyugtató tea és görcsoldásra egyaránt ajánljuk.
Figyelem! A tea fogyasztása és bármilyen gyógyszer bevétele között teljen el legalább két óra! Várandósság idején, szoptatás vagy 12 éves kor alatt, valamint digoxin tartalmú szívgyógyszer szedésekor másik gyógynövényes teát állítunk össze!

Altató, nyugtató, pihentető alvást elősegítő tea. Ajánlott: alvászavar, alvási nehézségek, álmatlanság, pihentető, nyugodt alvás.

Álomtárs teakeverék, altató tea
http://gyogynoveny-eger.hu/gyogynovenyes-tea/2-alomtars-teakeverek-lelki-beke-teaja/


Lelki jó tanács
“A régiek tökéletesíteni akarván saját magukat, először egyenessé tették a szívüket. Egyenessé akarván tenni a szívüket, először tisztává tették a gondolataikat.”
Konfuciusz

Tedd nyugodtabbá, pihentetőbbé éjszakai alvásodat te is!

 

Ez is érdekelhet...