10. Csemete teakeverék

Az Egri Waldorf óvoda megkeresésére született ez a gyógynövényes teakeverék gyerekek részére.
A Csemete teakeverék, amit már kisgyermekkortól biztonsággal ihatnak a gyerekek.
Gyógynövényes tea gyerekek részére: immunrendszer harmonizálás, idegrendszer erősítés, allergiák, emésztési zavarok, alvás zavarok, légúti problémák esetére. Lelki és testi görcsoldásra egyaránt javasoljuk!

A Csemete teakeverék összetevői:

kakukkfű, apróbojtorján, bodzavirág, csipkerózsa, hársfavirág.

Csemete teakeverék

Csemete teakeverék

Csemete teakeverék adagolás: 

3-5 éves korig: 1 mokkáskanál 2-3 perc áztatás. 6-11 éves korig: 1 teáskanál 4-5 perc áztatás, 12 éves kortól 1 csapott evőkanál 6-7 perc áztatás fedő alatt. 3 dl vízzel forrázzuk. 12 éves korig: 1 bögre/nap. Három éves kortól biztonsággal adható további gyógynövények: körömvirág tea, citromfű tea, útifű tea vagy ezek teakeveréke és igény esetén a Csemete teakeverékbe ezekből  a gyógynövényekből is tudunk tenni vagy kicserélni valamelyik összetevőt. Csipkebogyó teát 7-8 órán át történő hideg vizes áztatással is készítsünk a természetes C-vitamin megőrzése miatt, majd a leszűrt csipkebogyót is forrázzuk le a többi gyógynövénnyel együtt a teájukba!

 

A Csemete teakeverék – gyógynövényes tea javallott

immunrendszer harmonizálás, idegrendszer erősítés, allergiák, emésztési zavarok, alvás zavarok, légúti problémák esetére. Lelki és testi görcsoldásra egyaránt!

Csemete tea a Föld napján

Figyelem! A Csemete teakeverék áldott állapotban, szoptatás idején, három éves kor alatt vagy pajzsmirigy-túlműködésnél ellenjavallt. 3 éves kor alatt a Mini csemete teakeverékünket ajánljuk (lejjebb találod!)

A kakukkfű és a méz nem adható pajzsmirigy-túlműködés vagy 3 éves kor alatt!
Egyetlen fajta mézet kaphatnak 3 éves kor alatti gyermekeink, az a lucernaméz, amely savakban gyenge méz!

 

3 éves kor alatt a Mini csemete teakeverékünket javasoljuk!

“Mini csemete teakeverék”

A Mini csemete teakeverék újszülött kortól biztonsággal adható a legkisebb gyerkőcöknek.

A Mini csemete teakeverék összetevői: apróbojtorján virágos hajtás, citromfűlevél és körömvirágszirom. Adagolás: 5 éves korig: 1 mokkáskanál 2 perc áztatás. 6-11 éves korig: 1 teáskanál 4-5 perc áztatás, 12 éves kortól 1 csapott evőkanál 6-7 perc áztatás fedő alatt. 3 dl vízzel forrázzák, fedő alatt áztassák és ízesítés nélkül adják gyermekeiknek, unokáiknak. Napi adag – 12 éves korig maximum 1 bögre/nap.

E teakeverék testi-lelki nyugtató, harmonizáló, gyulladásgátló, gyulladáscsökkentő, emésztést és a nyugodt pihenést támogató hatású.

Figyelem! A gyógynövények, így a Csemete teakeverékek és tanácsaink a gyermekek szervezetének öngyógyító és harmonizáló folyamatait segíthetik elő, ám ezek az orvosi vizsgálatokat, ellátást valamint az esetleges gyógyszeres kezelést nem helyettesíthetik.

 

“Lelkesedést keltett benne, hogy Pestalozzi nem kis felnőtteknek tekintette a gyermekeket, hanem az adott életkori sajátosságokhoz alkalmazva kívánt oktatni, nagy súlyt helyezve az erkölcsi nevelésre, mert szerinte a nevelés legfőbb célja az ember felemelése az igazi humanitás fokára. Ebben fontos eszköz a munka is, és a gyermekek fejlesztésében egyaránt helyet kell kapnia a fej, a kéz és a szív művelésének. A nevelő tevékenysége leginkább a kertészéhez hasonlítható – mondja –, hiszen nem teremtheti meg a gyermek képességeit, de azok meglévő csíráit kifejlesztheti. A módszer a gyermeki képességek fejlesztése mellett nagy szerepet szán a környező világ sokoldalú és tevékeny megtapasztalásának, élményszerű megismerésének is. Pestalozzi hangsúlyozza az anya-gyermek kapcsolat fontosságát, és azt is, hogy a gyermekkor a legfogékonyabb korszak életünkben.

Az Yverdonban töltött hetekben megtapasztalt emberi példa és humánus nevelési eszmény életre szóló útravalót adott Brunszvik Teréz számára. „A személyiségnek el kell tűnnie, az önzésnek el kell pusztulnia, mondotta nekem a tiszteletreméltó Pestalozzi (…), ha valaki a közért akar tenni valamit.” …

Az óvodákat elsősorban erkölcsépítő, a jóra vezető, a képességeket kibontakozni segítő intézményeknek szánta, amelyek „a felvétetett gyermekekre mint megóvó, gyógyító és előkészítő intézetek hatnak, mert azon különbféle veszedelmeket, amelyek őket körülveszik, elhárítják, testi s lelki hibájikat – mennyire lehet – meggyógyítják, s minden tehetségeket kifejtik s mívelik; azonkívül a jót, igazat, szépet elfogadókká, úgy a rosszat, igaztalant, dísztelent kerülőkké teszik.”

A kisdedóvók (az elsőket német mintára gyerekkertnek vagy angyalkertnek is nevezték) nem voltak teljesen a mai értelemben vett óvodák, hanem több vonásukban inkább kisgyermekiskolákra hasonlítottak. Pestalozzi didaktikai elveinek szellemében elemi oktatás is folyt a szemléltetés széles körű felhasználásával, és emellett az éneknek, a muzsikálásnak is megvolt a maga kiemelt szerepe.

„Másoknak hasznára lenni, másokat boldogítani, ez még mindig életem, gondolkodásom középpontja, ami engem ezer kínos érzéssel tölt el, mivel az emberek nem akarják mindazt, ami nekik jó lenne – nagyothallók, szívük keménysége még mindig számottevő.” Szervezőképességére ugyancsak szüksége volt a nem mindig támogató, sőt az őt gyakran intrikákkal, gúnnyal fogadó környezetben. Időt, anyagi javakat nem sajnálva igyekezett minél több arisztokrata hölgyet rávenni újabb kisdedóvók létrehozására. Tevékenysége nyomán már 1829-ben négy új, majd a következő három évtized alatt száznál több óvoda nyitotta meg kapuit Magyarországon. Az óvoda elterjesztése céljából egyesületet toborzott, a hét év feletti kisgyermekek oktatására kézműiskolát is felállított.”

Forrás: https://www.ujakropolisz.hu/cikk/egy-nagy-magyar-honleany-%E2%80%93-brunszvik-terez-1775-1861-portreja

Ez is érdekelhet...